Algemene voorwaarden

Toepasselijkheid

Op alle aanbiedingen en overeenkomsten van Luxury House zijn deze Algemene voorwaarden van toepassing. Het accepteren van een aanbieding dan wel het doen van een bestelling houdt in dat u de toepasselijkheid van deze Voorwaarden aanvaardt. Van het in deze Voorwaarden bepaalde kan slechts na schriftelijke mededeling dan wel goedkeuring door Luxury House worden afgeweken. Deze Voorwaarden respecteren de rechten van de consument die voortvloeien uit de wet (of de verkoopovereenkomst).

 

Garantie

Wij geven op al onze producten standaard een garantie termijn van 6 maanden. Logischerwijze doen wij ons uiterste best om de producten in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat een bestelling schade oploopt tijdens transport waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Dit dient binnen 24 uur na ontvangt gereclameerd te worden per email inclusief bestelnummer en enkele foto’s van het gebrek. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan mag het product ongebruikt en in originele verpakking binnen 7 dagen omgeruild worden voor een ander exemplaar. Na deze periode wordt het product als gebruikt beschouwd en mag deze niet meer omgeruild worden.

Er kan natuurlijk ook iets anders gebeuren waardoor u aanspraak kunt maken op de garantie, ook dit dient u per email aan ons kenbaar te maken inclusief uw bestelnummer en enkele foto’s van het gebrek. Indien het gebrek binnen de garantie valt dan wordt de reparatie kosteloos door ons uitgevoerd. We raden u aan om vooraf kenbaar te maken wanneer het product bij ons wordt aangeleverd ter reparatie. Terwijl u in onze winkel wacht onder het genot van een kopje koffie wordt de reparatie uitgevoerd en kan vervolgens weer direct mee naar huis worden genomen. Bij enkele gevallen moet het product achtergelaten worden, u kunt hierover vooraf bij ons informeren.

Garantie is beperkt tot fabricagefouten, hieronder valt niet de schade ten gevolge van slijtage, oneigenlijk, onzorgvuldig c.q. ondeskundig gebruik, onderhoud, opslag of vervoer. Producten kunnen ten alle tijden ten gevolgen van UV licht verkleuren, dit is uitgesloten van garantie. Hout is een natuurproduct en kan daardoor werken. Garantie is niet overdraagbaar, dat betekent dat de garantie persoonsgebonden is en komt te vervallen wanneer de producten bijvoorbeeld tweedehands worden doorverkocht.

 

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland of dat u ergens niet helemaal tevreden over bent. We raden u dan aan om de klacht bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@luxuryhouse.nl. Graag de email voorzien van uw bestelnummer inclusief duidelijke omschrijving met eventueel foto’s om uw klacht snel in behandeling te kunnen nemen.

 

Aanbiedingen/overeenkomsten

Alle aanbiedingen van Luxury House zijn vrijblijvend en Luxury House behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om de prijzen te wijzigen, in het bijzonder wanneer dat op grond van (wettelijke) voorschriften noodzakelijk is.

 

Voorraad en maatvoeringen

Voor alle artikelen op deze site geldt: zolang de voorraad strekt. Hoewel deze site met de meeste zorg is samengesteld en gebruik maakt van een automatisch voorraad systeem kan het voorkomen dat door vertraagde aanvoer en/ of andere omstandigheden, een of meerdere artikelen niet (meer) leverbaar zijn. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend. Prijs-, zet-, kleur- en modelwijzingen voorbehouden.

Maatvoeringen worden met de grootste zorg met de hand opgemeten, hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.

Maatwerk artikelen zoals stoelen, barkrukken etc. kunnen niet worden geretourneerd.

Meubels en accessoires die voor u besteld zijn na het goedkeuren van een offerte van ons kunnen niet worden geretourneerd. 

Boeketten naar wens gemaakt kunnen niet worden geretourneerd. 

Vloerkleden kunnen niet worden geretourneerd. 

 

Prijzen en betalingen

De vermelde prijzen voor de aangeboden producten en diensten zijn in Euro’s en inclusief BTW.

 

Betalingen en betalingstermijn

1. Luxury House berekent een aanbetaling van 50% bij het aangaan van een overeenkomst.

  1. Luxury House mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het overeengekomen bedrag verlangen.

  2. De klant dient betalingen binnen 7 dagen te hebben voldaan.

  3. Betalingstermijnen worden beschouwd als fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de klant het

    overeengekomen bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft voldaan, hij van rechtswege in verzuim en in gebreke is, zonder dat Luxury House de klant een aanmaning hoeft te sturen c.q. in gebreke hoeft te stellen.

  4. Luxury House behoudt zich het recht voor om een levering afhankelijk te stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling te eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.

 

Gevolgen niet tijdig betalen

  1. Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is Luxury House gerechtigd de wettelijke rente van 2% per maand voor niet-handelstransacties in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.

  2. Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan Luxury House.

  3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.

  4. Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag Luxury House zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan

    zijn betalingsverplichting heeft voldaan.

  5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen

    van Luxury House op de klant onmiddellijk opeisbaar.

  6. Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Luxury House, dan is hij

    nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan Luxury House te betalen.

 

Recht van reclame

  1. Zodra de klant in verzuim is, is Luxury House gerechtigd het recht van reclame in te roepen ten aanzien van de onbetaalde aan de klant geleverde producten.

  2. Luxury House roept het recht van reclame in door middel van een schriftelijke of elektronische mededeling.

  3. Zodra de klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, dient de klant de producten waar dit

    recht betrekking op heeft, onmiddellijk te retourneren aan Luxury House, tenzij partijen hierover andere

    afspraken maken.

  4. De kosten voor het terughalen of -brengen van de producten komen voor rekening van de klant.

 

Aansprakelijkheid Luxury House 

  1. Luxury House is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.

  2. Indien Luxury House aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.

  3. Luxury House is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.

  4. Indien Luxury House aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

  5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting.

 

 

Mocht er na het lezen van deze Algemene Voorwaarden vragen, klachten of opmerkingen hebben, neem dan gerust per e-mail contact op met de klantenservice van Luxury House.